Saturday, May 13, 2017

~Vacation With BFF~ Melaka ke kitaaa




Assalamualaikum & selamat pagi...

Tanpa mukadimah,aku teruskn merepek pagi. Setelah berjalan 3 hari berturut turut,br hari ne aku rasa letih gila😜

Mission aku,Fizah & Azi adalah nak g Melaka. Ya Allah, Alhamdulillah sudah menjadi kenyataan pun. 

Lebih manis, aku yg pada awalnya x thu lasung drive ne akhirnya jadi driver terhormat dema utk bawak dema sape Melaka. Eh,aku seberani itu rupanya!

Sempena Wesak day,aku,Fizah & Azi selamat mendarat di tanah Melaka pada jam lebih kurang 6.40 petang. Kuma bertolak dr Shah Alam pukul 4 lebih selepas azan Asar. Dan kuma tunaikn Solat Asar d rnr Seremban pada jam lebih kurang 5.30 ptg.

Mlm hari d Melaka,kuma x g mana² sbb Azi & Fizah dah letih. Dema punya flight dr Alosta delay selama 6 jam. Siang Wesak day tu aku & husband bawak dema g Jalan TAR iaitu sebelum perjalanan ke Melaka.

Mlm tu Wada si Tuan Rumah masak stimbot nak jamu kuma yg mari dari joh ne😄 . Sebenarnya itulah yg kuma idamkan~nak makan masakan Wada. Alhamdulillah tercapai jugak hasrat kuma ne.

Mari la tgk beberapa gamba yg dan aku snap serta gamba yg dema len share kat Whatsapp grup BFF
Berstimbot la kuma..meleleh a idong oii😄😆

Kuma & menyicah x dapat dipisahkan
Kuma dah ready nak jalan²
Destinasi pertama
Alamak,x nampak plak rate harga tiket nak masuk situ. 

Azi kan suka sejarah. Siap shake hand dgn Alfonso d albukuk tu..kiki



Azi kata dia x suka! Tu yg jeling tu



Rehat sat sementara sat g nak kerabat A Famosa pulak



X cukup tawaf dgn kaki,nek Cruise pulek! Over kan kuma.





Kuma akhiri hari itu dengan gi makan di Mee Besen Original. X kempunan dah Wada sebab dapat makan mee besen yg berlambak itu. Harap x meleleh a lio dah deh.






Terakhir sebelum kuma memulakan perjalanan balik ke KLIA2

Kenangan😘😘
Duta cencalok🤗

Dah sampai KLIA2

See u again my true friends😘😘
Pertemuan selalu diakhiri dengan perpisahan. Walau hanya beberapa hari,kuma akui,kuma wanita yang penuh dengan emosi. Azi hingga menitik a mata kerana sebak. Aku pun sebak jugak berpisah dgn dema dgn harapan akan berjumpa lagi d lain waktu.

Aku memulakan perjalanan balik ke Shah Alam sorg diri tapi malangnya aku tersalah jalan. Jauh jugak aku berpusing meredah kesesakan jalan sebelum selamat sampai rumah dah waktu Magrib. Hikmahnya, mungkin aku dapat menambahkan keberanian jika terjadi kejadian serupa d masa akan dtg.

Next destination will be Borneo kata dema. Bermula la tabung vacation ke Borneo pulek! Semoga ada rezeki kuma menjejak kaki di Kota Kinabalu..inshaaAllah

Aku akhiri entry dengan serangkap pantun

"Kalau ada sumur d ladang,
Bole kita menumpang mandi,
Kalau ada umur yg panjang,
Pasti kita berjumpa lagi"

Sekian entry kali ini. Terima kasih uols yg singgah blog ni. Ini semua akan jd kenangan terindah apabila diselak suatu ketika nanti. Setiap kenangan mesti diabadikan bak kata Stacy Sumping.

Lots of love,
Siti Jamilah Bt Che Saad
Shah Alam

No comments:

Post a Comment