Saturday, June 28, 2014

~Salam Ramadhan~

Assalamualaikum

Alhamdulillah,tahun nie tahun ke 3 aku menjalani ibadah puasa d perantauan. Aku x nk tulis byk2 dlm ent3 kali nie.. Just nk sharing picture je. Hope dont mind ye...


Aku baru selesai tunaikn sembahyang sunat terawikh. Tp 8 rakaat shj dan secara perseorangan. Nak pergi masjid pun jauh,mlm2 tak ada perkhidmatan kenderaan @ van sapu yg tambang rm1.50 tu. Sedangkn aku sendiri tidak punya kenderaan sendiri. Nak minta tlg Kak Pau,tobat aku segan. Segan nk nyusahkan beliau. Tak apalah, aku buat apa yg aku rasa mampu shj. Selalunya aku x berapa rajin buat solat sunat. Sesekali shj aku buat solat tgh mlm. Itupun kalau aku terbangun tgh mlm n x dpt tdo semula.

Utk Ramadhan, bulan yg special ni, aku berazam nk tingkatkn amalan & ibadat. Aku selalu minta Allah sucikn ati aku ni. Dan aku juga minta supaya Allah gerakkn aku menjadi lebih rajin beribadat. Time ni nk fokus!

Okey lah,td da janji x mau tulis byk2..
Selamat berpuasa kwn2..Rajin2 bangkit soq(sahur) na

Key words : Bak kata owner projek kambing muda (Don Jenal de Cabras, puasa x capai objektif kalau x Sahur..haha..fikir2 kn & selamat beramal yeah!!


~Still @ Kapit Nan Sentosa~ ♥♥




No comments:

Post a Comment