Monday, August 3, 2015

~Aku & Dia Bersatu~

Assalamualaikum & Selamat petang..

3 Ogos 2015,selepas 3 minggu cuti panjang, aku kembali ke Kapit dengan perubahan Status diri :) Alhamdulillah Syukur! Entry hari ni opkos pasal pernikahan aku la kan. Ehik!

Kesinambungan cerita bab borang nikah hari tu kan.. Lepas aku balik kampung, beberapa hari sebelum pej agama cuti raya, aku p la ambik surat kebenaran bernikah tu. Surat tu aku kembalikan kepada Tok Imam pada raya ke-2. Pada hr yg sama Tok Imam pesan, yg aku serta semua yg terlibat termasuk bakal pengantin & wali mesti berada di Masjid pada jam 11pagi pd hari nikah 25hb Julai 2015. Upacara akad nikah adalah pada 11.30pg. Tp aku sampai lewat 5 minit..huhu

Borang kebenaran berkahwin yg aku ambik d Pej Agama dan lepas tu bagi kat Tok Imam kampung aku
Pada hari nikah tu, selepas akad nikah,Tok Imam akan bagi sijil nikah sementara. Sijil nikah sementara tu kena bawak p pejabat agama tempat aku dalam tempoh sebulan slps tarikh nikah utk depa proses kad. Sebelum dapat kad yg mcm kad pengenalan tu,depa bagi dulu sijil nikah yg bersaiz A4 tu. Haha..angkut la p mana2 benda tu..

Ni adalah sijil nikah sementara. Benda ni akan dapat lepas kita hantar dokumen yang Tok Kadi bagi kat kita lepas akad nikah. Make sure hantar borang tersebut dlm masa sebulan slps tarikh nikah utk dapatkan sijil seperti di atas.
P/S : dokumen lepas akad nikah aku x sempat nak snap due to kesibukan pada majlis perkahwinan. Ehik!!
Alhamdulillah majlis pernikahan aku dgn Ahmad Badrul Hisham Bin Razik berjalan dengan lancar seperti yg dirancang. Semua dpermudahkan olehNya. Alhamdulillah. Jom layan pict pulak..

Pengantin lelaki menghadap Tok Imam
Kami di belakang berselfie~ Azi & Gee
Upacara menyarung cincin
Aku dgn suami x buat barang hantaran. Benda2 mcm tu adat je kot. Dan aku sendiri pun bukan kretip sgt bab tu. Mula dulu pihak lelaki nak bagi juga. Tapi aku kata aku x minat nak buat hantaran2 bagai. Maklum la aku x cukup masa. Masa yg ada tu pun macam sesak je. Mujo la ada anak sedara aku yg bole bawak aku p mana2 cari barang nk buat kenduri masa tu. Tak ada masa nk fikir design hantaran dah. Hoho

Pelamin daripada NSA'S Bridal. Comel kan?
Terai dulu malam sebelum majlis..ehik! Zimah,Azi & Fizah
Aku dgn adik bongsu aku daaa
Gambaq berdua lepas sah jd isterinya.
Kalo aku bole putarkan masa,aku nak kembali ke hari kenduri tu. Sebab apa? Sebab aku tak dan nak bersanding pun dengan suami kat pelamin tu. Semua berebut nak bergambaq. Last2 gambaq aku berdua dengan suami kat situ tak dak pun. Frust tau!

Kwn lama ~Habsah & Diana
Kawan2 lama
Ex Ofismet ~ Don Jenal & Isteri
Dengan sedara mara aku daaa
My nieces n cucunda

My Besties! Faizal & Family
Cik De's Family~ Bad's Relatives
Ikutkan ati,byk lagi de pict nak boh sini tp masa sgt la mencemburui daku. So, aku boh sikit la pict aku g hanimun kat Cameron deh. Harap x muntah deh...keke

Kat Lavender Garden.
Sesungguhnya aku ja yg gedix bergambaq. Suami aku bukan suka pun. Ekekek! Tapi dia turutkan jugak perangai aku. Huhu..sabaq deh suami!

Muka x mekap langsung!
Halal sudah!
Impian dan harapan aku semoga pernikahan aku dengan Ahmad Badrul Hisham Bin Razik dirahmati Allah selalu. Smg aku & dia kuat menempuh sebarang dugaan yg mendatang. Smg aku jd isteri terbaik untuk dia. Lastly i love u husband :)

Baiii
#Bercintalah selepas nikah,ada hikmahnya!


No comments:

Post a Comment