Saturday, March 5, 2016

~Sejiwa Senada~

Assalamualaikum & Salam Tahajud.

Masa aku menaip ni, jam kat lappy menunjukkan pukul 12.40 pagi hari Sabtu, 5 April 2016. Sebab apa aku tak tidur lagi? Semestinya sebab esok cuti, Hehe..Tapi malangnya aku kena g ofis sbb nk siapkan save kontrak kementerian drp Hospital Kapit. Banyak gila. Lepas save tu, aku kena masukkan ke sistem 3KKK pulak.

OMG aku bukan nk cerita pasal keja. Tapi program yg skrg sedang berlangsung d Kapit. Iaitu Program Sejiwa Senada. Program ni menjelajah Sarawak.

Kasi pelan tindakan sikit.
Jabatan aku buka booth tau. Booth Wang Tak Dituntut. Asalnya aku ada juga bagi nama nak join jaga booth. Pilihan Bos adalah Kak Suzie, Zul, Hapis & aku. Kak Suzie tarik diri sebab ada hal. Dia nak pergi Sibu. Digantikan dengan Tawi. Aku pulak? 

Meh aku nk story. Alkisahnya, aku igt kan depa buat kat Dewan Suarah. Should b no poblem la aku nak p. Dah dekat kan dengan umah aku. Rupanya......Sekali depa buat kat Stadium Kapit pulak. Dah aku poblem nak p sejauh itu? Poblem tu solve bila Encik Victor sudi nak hantaq aku p. Sebab aku tak dak transpot. Diam aku seketika. Byk hari memikir akan susahkan Encik Victor. Aku x suka susahkan orang. Terutamanya org baik2 mcm Encik Victor...ehehehe

Tiba2 hari Senin, Sirajuddin mintak nak ganti aku. Sebelum aku kata Yes tu, aku fikir dlu. Seeloknya aku bg sajalah kat Sirajuddin. Dia pun ada transpot, mudah nk p. Dgn berbesar hati aku bersetuju.

Alang2 aku hapdet pasal Sejiwa Senada ni, meh aku boh pict sekitar Kapit, tempat aku mencari sebutir nasi setitik peluh. Enjoisey....!

Ekspres Bot.
Canai Guring~Only In Kapit Town
Eh,ofis aku daaaaa~!
Market Teresang, tempat aku beli sayuran murah2
Itu jelah kot. Nak cerita pasal SJSN 2016 byk2,aku x p tempat tu. Macam mana nak cerita kan. Hope sy akan dapat transfer secepat mungkin. InshaaAllah.

****Preparation utk sambut kedatangan Dato' ANM serta pegawai2 tertinggi ke Kapit next week. Kena jadi EmCee lagi pulak dah. Lemah ghasa jantung peparu.

~Still In Kapit Nan Sentosa~
P/S : Jgn lupa tau doakan sy dapat pindah balik semenanjung dan duk dgn husband. Tq ya

No comments:

Post a Comment