Thursday, February 12, 2015

~Hantaran Perkahwinan~

Aku sbg perempuan nk tegaskan yg aku sm sekali x setuju kalau letak hantaran tinggi ms buat keputusan nak menikah. Salah satu sebabnya buat apa letak hantaran mahal² pd hal aku x dpt jg laki aku. Opkos la aku dgn laki aku nanti akan PJJ(perkahwinan jarak jauh) utk jangka ms yg belum tentu lg.

Aku pentingkn hidup selepas perkahwinan. Tak guna time kawen grand bkn main tp lps kawen papa kedana. Mintak simpang!

Aku nak hidup dgn laki aku smp akhir hayat aku. Utk pertama kali,aku tak mau susahkan laki aku dgn persoalan hantaran. Aku mahukan semua yg mudah² shj. Dan aku harap sgt abang kakak aku x susahkan niat aku + bakal laki aku. InsyaAllah...

Bg aku hantaran yg mahal sesuai utk isteri yg tidak bekerja. Sbb isteri yg tidak bekerja ni ada byk ms utk suami dia. Dan pastinya aku jeles pd insan bergelar suri rumah sepenuh masa.

Aku rs hantaran tu cukuplah sekadar pihak bakal suami mampu berikan sebanyak mn yg dia nak berikan kepada bakal isterinya. Bkn pihak perempuan tu tentukan mengikut pasaran semasa ka apa..

Aku sesungguhnya hanya ingin menurut syarak iaitu tidak menyusahkan yg mudah. Seharusnya bersyukur la sbb ada yg syg dan bukan nk ambik kesempatan.

Sekian

No comments:

Post a Comment