Thursday, November 5, 2015

~Pr4y For Akauntan W44~

Assalamualaikum...& slmt tgh hari...

Tau ka knp tajuk aku mcm tu? Sebenarnya aku nak mendoakan diri sendiri dapat pindah balik ke semenanjung. Tapi adalah lebih afdal aku mendoakan ada Akauntan W44 yang datang masuk ke AG Kapit menggantikan Akauntan W41.

Bukan sebab tak suka mengekalkan Akauntan W41 di AG Kapit. Tapi cukup la tu sikit2. Bagi la orang lain lak rasa mai duk di Kapit ne.

Heh, aku tau kenaikan dari W41 ke W44 tu tak banyak mn pun. Just RM225 sahaja. Tapi belajar la hidup serba kekurangan. Belajar jd leader yang hebat. Bukan leader yang tau mengarah je tau. Staff x suka dengan leader yang perasan bagus, sombong dan kedekut ilmu. Please laaa... Staff anda ni mcm student juga. Perlu juga di beri pelajaran, nasihat dan tunjuk ajar. Bukan arahan semata- mata.

Leader perlu ada soft skill. Tak mau leader yang panas baran. Tak mau leader yang emosional. Tak mau leader yang selfish. Tak mau leader yang pandai puji diri sendiri. Tak mau leader yang tak mau mengaku salah. Tak mau leader yang hanya pandai mengarah tapi x tau keja yang di arahkan. Tak mau leader yang suka mengungkit. Tak mau leader yang pandai ambik kesempatan atas kelemahan staff. Tak mau leader yang hanya tahu menjerit marah bila kehendaknya lambat dituruti ( mcm staff dia tak da keja nak buat). Tak mau leader yang x reti mintak maaf.  Tak mau nah... kalau nak jadi leader yang hebat, kena kaji macam mana nak jadi leader yang hebat, leader yang di hormati kerana attitut, bukan kerana takut kena marah.

Bila tgk byk betul sifat2 negatif tu kn. Huhu...sungguh kami tak mau leader yang mcm tu. Leader mcm tu hanya menjatuhkn kredibiliti dirinya sendiri serta imej jabatan. Ayok...x tahu.. Belajar la insaf kalau ada leader2 yg perangai nya mcm di atas tu. 

Hadoi, telinga aku letih dah dengaq lagu selpi2 dengan lagu sorry2..haiiyerrr..

Sekian, tu sajalah harapan dan impian aku.

~Still In Kapit Nan Sentosa~

No comments:

Post a Comment