Saturday, November 28, 2015

~Panggilan Temuduga Penolong Akauntan W27~

Assalamualaikum & selamat petang...

Sabtu 28.11.2015 @ 3.00pm

Tudia, aku di ofis lani. Buat apa? Nak setelkan dokumentasi pasal intebiu tu la. Tapi tetap gak tak setel. Gara2 tunggu org HQ emelkan LNPT aku. Sampai skrg x dpt2 lagi. Dah la aku punya nebes ni melampaui batas. Faham2 jer la...

Kalau nak tahu, ni kali kedua aku dipanggil temuduga. Macam biasa la, sama ja keadaan masa dapat surat temuduga Pembantu Akauntan W17 tahun 2011 dulu. Seram sejuk, nebes, jantung lari kuat. Haih!!

Jujur aku tak tahu apa istimewanya aku sampai terpilih utk dilantik sbg penjawat awam Pembantu Akauntan dulu. Sebab apa? Sebab aku tak boleh jawab pun soalan masa intebiu tu. Jadi aku rasa aku tak dapat la kerja ni. Aku ni dah la stail tak confiden. Ye, itu pertama kali aku dapat temuduga kerja kerajaan. Dan mungkin sudah rezeki aku, tu la aku dapat keja ni kot. Alhamdulillah la Allah permudahkan urusan aku masa tu.

Masa dipanggil temuduga Pembantu Akauntan W17 tu, ada gak masa 3 minggu nk prepare, nak study. Konon laa. Tapi aku betul2 stadi tau masa tu. Cuma aku langsung tak berharap nak dapat kerja tu. 

Sekarang, hadoiiii...SPA emel surat panggilan pada 25.11.2015, temuduga pulak 02.12.2015.. Bole byg tak? Kelam kabut aku nak prepare semua. Mana kena mintak LNPT kat HQ lagi yang sampai lani dah 3 hari tak ada kabar berita. Payah sungguh aih. Suntuk sungguh la masak. Aku tak tau nak prepare lagu mana. Dengan tak tau nak stadi apa. Ya Allah haiiiii... Bertambah la nebes aku niii

Ok la...tu je nak cerita. 
Nak sambung cari bahan Perakaunan Akruan-rasa macam depa nak tanya soalan tu ja masa interview nanti. Huk3!!!

Sesapa yg lalu d blog sy, tolong doakan saya ye. Saya takut sgt laaaaa nak hadapi interview ni. Terima kasih naaa


Sekian

~Still In Kapit nan Sentosa~

3 comments:

  1. mcm mana interview , dapat x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gagal...uhuk! Tp ofismate sy dapat,tumpang gumbira la..hiks!

      Delete
  2. hi...kepada sesiapa yang tercalon sebagai calon simpanan bagi jawatan w27 penolong akauntan (IV sesi DEC 2015) boleh la kita berkongsi perkembangan di sini...berkenaan ranking ke...new intake...

    ReplyDelete